چاقی یک بیماری پیچیده می باشد. رژیم غذایی مادر در دوران بارداری، عوامل ژنتیک، عادت به استفاده از غذاهای آماده و یا مجموع این موارد می تواند جز عوامل ایجاد این بیماری باشد. ولی چرا این مشکل در آمریکا به صورت یک وضعیت بهرنج تبدیل شده است. محققان در دانشگاه Illinois اعتقاد دارند که
فرهنگ استفاده از ماشین ممکن است دلیلی بر این قضیه باشد.
بعد را ارزیابی داده های آماری ازسال 1985 تا سال 2007، محققان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از ماشین (مایل در سال) تقریبا 99 درصد با نرخ سالانه چاقی ارتباط دارد. هر چه قدراز ماشین شخصی استفاده کنیم بدون انجام کار دیگر، چربی بیشتری دریافت می کنیم.
برای حل این مشکل نمی توان ماشین و جاده را از زندگی حذف کرد ولی می تواان میزان استفاده از ماشین را کم کرد. اگر هر شخصی که گواهی رانندگی داشته باشد هرروز یک مایل کمتر از ماشین استفاده کند، در 6 سال نرح چاقی 2.16 درصد بین افراد بزرگسال چاق که تعداد آنها تقریبا 5 میلیون است کاهش می یابد.
شاید این یک هدف غیر قابل ممکن باشد. جدا کردن آمریکایی ها از ماشین هایشان به سختی جدا کردن آنها از تلفن همراهشان می باشد. برای این که به این هدف برسیم باید به این جریان مقداری هیجان،تحرک و تشویق اضافه کنیم. ابتکاری مانند دوچرخه سواری تا محل کار، افرایش وسایل حمل ونقل عمومی و بهتر کردن سیاست های کاری وسایل ارتباطی میتواند تفاوت هایی را ایحاد کنند. استفاده کمتر از ماشین یعنی استفاده کمتر از سوخت که منجر به ذخیره کردن منابع انرژی می شود که می توان از آن به عنوان وسیله تشویقی برای افراد استفاده کرد.
http://www.infedx.ir/post/133
https://telegram.me/sabaportal
Mechanical and engineering...